Visszér és ülő munka a számítógépnél

Kezelik a visszerek a lábakon??

Az ülőmunka és az ergonómiai felmérés Az origo. Egy amerikai becslés szerint egy héten átlagosan 56 órát töltünk úgy, mint egy növény — egy helyben, mozdulatlanul, azaz megszakítás nélkül ülünk az autóban, visszér és ülő munka a számítógépnél számítógép vagy a tévé előtt.

A becslés szerint a nők ráadásul az átlagnál többet ülnek, mert kevesebbet sportolnak, kevésbé aktívak, és nagyobb köztük az irodai munkát végzők aránya.

A túlzott ülőmunka következményei

A sok ülés szó szerint öl: növeli többek között az elhízás, a tüdőembólia, a stroke és a cukorbetegség kockázatát. Ezen új ecet recept visszér terület fejlődésének egyik mérföldköve, hogy néhány hete tudományosan is definiálták, mit jelent a mozgásszegény jelző.

Eszerint mozgásszegény állapot jellemzi azt az embert, aki egy adott ébrenléti aktivitás során 1,5 metabolikus ekvivalensnél MET kevesebb energiát fogyaszt, miközben ülő vagy fekvő testhelyzetben van. Az 1 MET tehát a nyugalomban mért oxigénszükségletet méri, azaz az alapanyagcsere energiaszükségletét mutatja meg. Mindez kalóriákra lefordítva: ülő életmód jellemzi azt az embert, aki félóránként csupán kalóriát éget el.

Visszér a combban - Szerkezet

Ilyen energiafelhasználás jellemzi a tévéző, számítógépező, olvasó vagy autóvezető embert. Miért kell a sok ülést kutatni?

Nem ülésre termett az ember A sok üléssel járó életmóddal összefüggő ártalmak vizsgálata egyre több tanulmány tárgya 1, 2. Mára már bebizonyosodott, hogy a szedentáris sedere latin szó jelentése ülni életmód, ami elsősorban a munkavégzés vagy tanulás miatti író asztalnál üléssel, a tévézéssel vagy a közlekedési eszközökben való hosszú ideig tartó üléssel jár, egyértelműen káros az egészségre 1. Mennyi idő marad ebben az esetben az aktív mozgásra? A statisztikák azt mutatják, hogy az ülési lehetőségeket ki is használják az emberek.

Az elmúlt évek nagy, több tízezres mintákon végzett vizsgálatai szerint a mozgásszegény életmód különösen negatívan befolyásolja egészségünket.

Egy 17 ezer kanadai felnőtt bevonásával készült 12 éves felmérés szerint azok, akik a legtöbb időt töltötték ülve a résztvevők közül, 50 százalékkal nagyobb valószínűséggel haláloztak el a kutatás visszér és ülő munka a számítógépnél alatt azokhoz viszonyítva, akik a legkevesebbet ültek.

Visszér a combban

A nagy különbség még az után is megmaradt, hogy az eredményeket korrigálták a korral, a dohányzási szokásokkal, valamint a mozgással, sportolással töltött idővel. Amikor valaki hosszabb időt tölt ülve, az anyagcseréje lelassul. Az évmilliók során aktív életmódhoz alakult izmaink keringése a mozdulatlanságban lanyhul, így kevesebb kalóriát égetnek el. Csökken továbbá a zsírsavak triglicerid lebontásáért felelős enzimek termelődése, ami növeli a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát is.

visszér és ülő munka a számítógépnél

Igazolt továbbá az is, hogy nemcsak a hosszú repülőutak, hanem az irodai életforma is növeli a vérrögök kialakulásának kockázatát, ami tüdőembóliához, trombózishoz vezethet. Minél kevesebbet mozog valaki, annál kevesebb vércukrot használ fel a szervezete, azaz a fenekünkön töltött idő növeli a cukorbetegség kialakulásának kockázatát is.

A depresszió is gyakoribb az irodai dolgozók között: minél lassabb a keringés, annál kevesebb jó hangulatot biztosító hormon jut az agyba.

Koncentrátum visszér ellen

Közismert, hogy a sok ülés átok a gerincre, különösen a gerinc alsó szakaszára, valamint a csípőhorpaszra, de ülésben megrövidülnek a térd ínjai is. A sportoláson kívül is fel kell pörgetni az anyagcserét A legfrissebb kutatások azt is megmutatták, hogy a órás irodai munkát napi 30 perc sportolással, mozgással nem lehet ellensúlyozni. Ezt támasztják alá azok az eredmények is, hogy sok irodai munkát végző nő hiába mozog rendszeresen, akár naponta, mégis túlsúllyal, valamint magas koleszterin- és vércukorszinttel küzd.

A vizsgálatok egyik legérdekesebb eredménye, hogy különbséget találtak a legtöbbet ülők és a munka során rendszeresen felálló, sétáló, szünetet tartók derékkörfogatában, testtömegindexében, valamint vérzsír- és vércukorszintjében.

Visszér és ülő munka a számítógépnél

Az új eredmények azt sugallják tehát, hogy naponta fél-egy órát mozgással tölteni még önmagában kevés, az lenne ajánlatos, ha az anyagcserénket az ébren töltött időben nem a visszér gél segít hosszú órákra nyugalmi állapotba zuhanni.

Ez pedig könnyebb, mint gondolnánk. Legközelebb, ha valaki a munkahelyétől távolabb talál csak parkolóhelyet, gondoljon rá, milyen kiváló lehetőség ez, hogy az anyagcseréjét kissé felpörgesse, és több kalóriát égessen. A lényeg tehát, hogy a célzottan sportolással töltött időn kívül is pörögjön az anyagcsere.

Kezelik a visszerek a lábakon??

A szex, a vasalás, de már a felállás során is több kalóriát égetünk, mint üléskor. Telefonálni, értekezni lehet sétálva is Az amerikai Mayo Klinika kutatásában mozgásérzékelő alsóneműt adtak húsz emberre, akik közül tízen elhízottak, tízen pedig normál testsúlyúak voltak, és egy héten keresztül minden lépésüket nyomon követték.

Azt találták, hogy a nem elhízottak átlagosan napi perccel többet töltöttek mozgással, ami kalóriát, azaz egy sajtburger elégetését jelenti. Az állás, az izgés-mozgás, a tevés-vevés mind-mind hozzájárul az egészségünk megőrzéséhez. A kutatók azt tanácsolják, hogy gondoljunk úgy a testünkre, mint egy számítógépre. Amíg mozgatjuk az egeret, ütjük a billentyűket, addig a rendszer dolgozik.

visszér és ülő munka a számítógépnél

Abban a pillanatban viszont, amikor abbahagyjuk a matatást, a rendszer energiatakarékos üzemmódba vált.

Azaz, amikor leülünk, inaktívvá válunk, a szervezetünk érzékeli, hogy kevesebb energiára van szükségünk, ezért az anyagcserénk alacsonyabb fokozatba kapcsol. Amikor viszont felemelkedünk a székből, felkapcsoljuk a zsírégetőinket is.

visszér és ülő munka a számítógépnél

Az irodai dolgozóknak tehát tanácsos lenne minél gyakrabban lehetőleg félóránként felállni. E-mailt olvasni, telefonálni lehet állva is. Steve Jobs, az Apple alapítója kollegáival rendszeresen sétálva ötletelt. Ha fotel helyett labdán ülünk, a mikromozgásoknak köszönhetően a gerinc menti izmok nem merevednek be, nincs rá lehetőségünk, hogy órákra mozdulatlanul beleolvadjunk a székbe.

Otthon pedig ajánlott a tévénézést napi két óránál rövidebb időre korlátozni, és közben minél gyakrabban felállni, esetleg szobabiciklizni. Már minimális változtatásokkal elérhető, hogy a mozgásszegény életmód szempontjából leginkább érintett középkorúak elkerüljék a kritikus évi kiló felszedését. A munkavállalók egészségének megőrzése érdekében rengeteget segít egy teljes ergonómiai felmérés, amellyel a már kialakult vagy kialakuló félben lévő problémákat tudjuk feltárni.

A problémákra egyénileg kidolgozott mozgásprogramot készítünk, amelyet gyógytornász és mozgásterapeuta állít össze.

Az irodai munka okozta egészségi ártalmak

Ezekkel az otthon is elvégezhető gyakorlatokkal, megelőzhetőek vagy javíthatóak az ülőmunka okozta megbetegedések. Az ergonómiai programunkró l érdeklődjön cégünknél! This entry was posted in Hírek. Bookmark the permalink. Bejegyzés navigáció.

Olvassa el is